Na pierwszy rzut oka wygląda jak… schabowy ;-). Ale to omlet – bardzo pyszny, zdrowy i do zrobienia dosłownie w 5 minut.

Praktycznie nie używam już mąki pszennej. Kupuję różne – bardzo lubię gryczaną i jaglaną, w kuchni zawsze mam kokosową i zwykle ryżową, lubię też żytnią, a ostatnio w moje ręce wpadła owsiana (bezglutenowa). Stosuję ją do wszystkiego, ale pierwszy eksperyment z tą mąką dotyczył omletu. W tym przepisie oprócz mąki owsianej użyłam też ekspandowanych zbóż (miałam orkisz), które są wspaniałe jako przekąska do jogurtu czy między posiłkami i z powodzeniem zastępują niezdrowe płatki zbożowe pełne cukru, które wiele osób zjada na śniadanie.

Podajcie ten omlet z ulubionymi dodatkami: domowym dżemem albo innym sprawdzonym smarowidłem, owocami, orzechami, nasionami itp. Oto przepis, który sprawdzi się na śniadanie, drugie śniadanie, podwieczorek lub na kolację.

Składniki (na 1 osobę):

• 1 jajko
• kilka łyżek mąki owsianej (użyłam bezglutenowej)
• 1–2 łyżki mleka
• łyżeczka słodu (użyłam ksylitolu)
• pół szklanki orkiszu ekspandowanego
• szczypta soli (użyłam) himalajskiej
• dobry tłuszcz do smażenia (użyłam oleju kokosowego)
• ulubione dodatki

Wykonanie:

W miejsce umieścić jajko, 2–3 łyżki mąki, mleko, słód i zmiksować na gładką masę. Dodać orkisz i porządnie wymieszać łyżką. Masa prawdopodobnie będzie jeszcze zbyt rzadka – dosypywać po 1 łyżce mąki i kontrolować konsystencję, żeby była dość gęsta.

Na niedużej patelni rozgrzać niewielką ilość tłuszczu. Przełożyć masę łyżką, równomiernie rozprowadzić i smażyć pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 2–3 minuty. Przerzucić na drugą stronę, potrzymać pod przykrywką jeszcze przez 1–2 minuty.

Omlet zsunąć na talerz. Udekorować ulubionymi dodatkami. Ja swój omlet posmarowałam masłem orzechowym (dokładnie takim), obłożyłam kawałkami gruszki, posypałam wiórkami kokosowymi i szczyptą cynamonu.

Smacznego!

Ewa

3