Ekspresowy pomidorowy makaron ryżowy

Do zrobienia w 15, może nawet w 10 minut. Świetny na kolację czy szybki obiad. Przepis przyda się, gdy goście postanowią wpaść z niezapowiedzianą wizytą.

Odkąd zmieniłam sposób żywienia – na razie sama, bo mojemu lubemu niezwykle trudno zrezygnować ze słodkich kolacji – wymyślanie szybkich posiłków dla samej siebie stało się moim hobby ;-). Lubię biegać albo jeździć na rowerze i myśleć, co zjem po treningu. Lubię zastanawiać się, co sobie zrobię na kolację. Ten makaron był właśnie moim ostatnim posiłkiem w ciągu dnia.

W kuchni trzymam się trzech zasad. Ma być:

  • Smacznie
  • Zdrowo
  • Szybko

Nigdy bym nie przypuszczała, że będę na kolację wcinała makarony! Jednak czasy, gdy moja wersja makaronu oznaczała białe kluchy, usmażone mięso i sos ze słoika + starty żółty ser przeminęły z wiatrem – i chwała Bogu! Po takich kolacjach czuję się świetnie, nic mi nie zalega na żołądku, dobrze śpię, mój organizm jest szczęśliwy.

Poniższy przepis jest zdrowy, całkowicie oparty na roślinach (czyli wegański), bezglutenowy, prosty, błyskawiczny i daje szerokie pole do popisu, bo zamiast użytego przeze mnie batata możecie wykorzystać dowolne warzywo, które zalega w waszych szafkach!

To co, gotujemy?

Składniki (na 2 porcje):

– 100 g makaronu ryżowego (wstążki)
– garść pomidorków koktajlowych
– pół szklanki czerwonej lub czarnej fasoli (z puszki)
– pół szklanki przecieru pomidorowego (passaty)
– pół małego batata (lub innego warzywa)
– kilka czarnych oliwek
– olej kokosowy do smażenia
– sól (u mnie himalajska), pieprz, gałka muszkatołowa
– listki świeżej bazylii

Wykonanie:

Makaron ryżowy przygotować według przepisu na opakowaniu, odstawić (najczęściej zalewa się go na kilka minut wrzątkiem, po czym odcedza).

W rondlu rozgrzać olej kokosowy. Pomidorki umyć, pokroić na połówki, odsączone wrzucić do rondla. Chwilę przesmażyć. Dorzucić odsączoną fasolę. Wlać przecier pomidorowy. Zamieszać. Dorzucić pokrojonego w półplasterki albo drobną kostkę batata. Dusić na małym ogniu, aż warzywo zmięknie, ale wciąż będzie chrupkie. W razie potrzeby wlać trochę wody. Od czasu do czasu potrawę zamieszać. Oliwki pokroić w plasterki i wrzucić do rondla. Gdy batat będzie gotowy, danie doprawić solą, pieprzem, gałką. Wrzucić makaron ryżowy, dokładnie zamieszać. Przełożyć na talerz, udekorować listkami świeżej bazylii. Dla relaksu, po ciężkim tygodniu, danie podawać w towarzystwie lampki czerwonego wina.

Smacznego!

Ewa

fot. zdjęcie główne: Unsplash

3

  • Natalia Sztegner

    Mmm wygląda przepyyysznie <3 Może namówię chłopaka, abyśmy coś takiego razem zrobili ^^ 😀

  • EHYRINN

    Wygląda bardzo pysznie! Chyba sama wypróbuję 🙂
    Pozdrawiam.

  • Magdalena Wilma

    Spróbuję, choć wolę robić fit słodkości. 🙂
    http://www.thewilmastunes.pl