Dziś na śniadanie dla małych i dużych proponuję przepyszne, miękkie, puszyste gofry gryczane z ulubionymi dodatkami. Do tego kubek ulubionej herbaty albo kawy – i żadna przeszkoda jest nie do pokonania!

Składniki (na 6 gofrów z piekarnika lub 4 tradycyjne):

– 70 g masła klarowanego
– 160 g mąki gryczanej
– 2 duże jajka
– 200 ml mleka (używam bez laktozy)
– 2-3 łyżki zdrowego słodu, najlepiej ksylitolu (cukru brzozowego) albo cukru kokosowego
– pół łyżeczki sody oczyszczonej albo proszku do pieczenia bezglutenowego
– mała szczypta soli (używam himalajskiej)

Wykonanie:

Masło umieścić w rondelku i rozpuścić.
Pozostałe składniki umieścić w misce, dodać rozpuszczone masło, wszystko zblendować na gładko.
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Masę rozlać do silikonowych foremek na gofry i piec przez ok. 15-20 minut. Gofry można zrobić też w tradycyjnej gofrownicy – kilka minut i powinny być gotowe (piszę „powinny”, bo nie mam gofrownicy, więc to moje założenie ;-).

Podawać z ulubionymi dodatkami: masłem orzechowym, miodem, cienkimi plasterkami jabłka albo banana, jogurtem naturalnym, greckim albo roślinnym (np. śmietanką kokosową), orzechami, sezonowymi owocami itp.

Danie nie zawiera:
– Glutenu
– Białego cukru

Danie zawiera:
– Masło klarowane – jeśli trzeba, wymień na olej kokosowy
– Mleko (bez laktozy) – jeśli trzeba, wymień na roślinne
– Jajka – jeśli trzeba, spróbuj zastąpić je rozgniecionym bananem albo tzw. jajkiem chia (1 łyżkę nasionek chia zalej 3 łyżkami wody, odstaw na bok co najmniej na kwadrans – powstanie żelowa galaretka podobna do białka kurzego)

Smacznego!

Ewa

4