Sprawdźcie trzy propozycje Ewy na drugie śniadanie – we wszystkich główne skrzypce grają sezonowe owoce. Będzie bardzo smacznie i… ekspresowo!

Owoce zawierają wiele cennych składników odżywczych. Ale też są bogate we fruktozę, która nie wpływa najlepiej na nasze zdrowie. Przede wszystkim jednak są pyszne – warto po nie sięgać jako po zamiennik cukru stołowego w codziennej diecie. Zachęcam przede wszystkim do wybierania owoców sezonowych – lato w pełni, mamy ich prawdziwy urodzaj. Pamiętajcie jednak, że owoce powinno się zjadać w pierwszej połowie dnia – nie są polecane na kolację.

Tym razem mam dla was 3 bardzo proste i szybkie w przygotowaniu przekąski z owocami, które warto zaserwować w porze lunchu. Mogą je jeść mali i duzi. Ja te przysmaki daję już naszemu 15-miesięcznemu Filipkowi i wsuwa je z apetytem. Inna sprawa, że chyba nie ma takiej rzeczy, która by naszemu głodomorowi nie smakowała, no ale jednak.

Ach, w każdym przepisie jest masło orzechowe. Jedzcie je, jeśli nie macie uczulenia na orzechy. Dzieciom orzechy wprowadzamy stopniowo. Nasz szynek masło orzechowe (gładkie) zaczął jeść mniej więcej po roku. Poszukajcie masła dobrej jakości, najlepiej 100-procentowego. Jeśli jest dla was zbyt mdłe, można je delikatnie oprószyć solą himalajską (raczej nie, jeśli przekąski będą dla dzieci).

Różowa owsianka z owocami lata

Składniki (na jedną miseczkę):
– pół szklanki płatków owsianych górskich
– pół szklanki mleka ryżowego*
– 3/4 szklanki wody
– 1/4 łyżeczki cynamonu
– 1/2 łyżeczki sproszkowanego liofilizowanego buraka (opcjonalnie)
– łyżeczka oleju kokosowego
– łyżeczka masła orzechowego
– garść ulubionych owoców lata: u mnie jagody i borówki amerykańskie

* jeśli dobrze tolerujesz mleko krowie lub kozie, śmiało możesz je wykorzystać w tym przepisie

Wykonanie:
Płatki wsypać do rondelka, zalać mlekiem i wodą. Dodać cynamon i lio buraka. Zamieszać i gotować na małym ogniu przez kilka minut, aż płatki zmiękną i wchłoną płyn, a owsianka zrobi się gęsta. W razie potrzeby dolać więcej wody. Przełożyć do miseczki. Gotową owsiankę wymieszać z olejem kokosowym i masłem orzechowym. Podawać z umytymi i osuszonymi owocami.

Kukurydziane kanapki z masłem orzechowym

Składniki (na 1 porcję):
– 3 wafle ryżowe o dobrym składzie, może być np. z komosą ryżową czy sezamem
– garść ciemnych owoców lata, np. borówek, jagód, czarnej porzeczki
– masło orzechowe
– opcjonalnie miód

Wykonanie:
Na każdym waflu rozsmarować masło orzechowe. Udekorować umytymi i osuszonymi owocami. Można polać miodem, jeśli bardzo kochasz słodkie.

Sałatka owocowa z orzechowym sosem

Składniki (na 1-2 porcje):
– banan
– brzoskwinia lub nektarynka
– pół melona
– garść jagód
– na sos: 3 łyżeczki jogurtu naturalnego (lub śmietanki kokosowej), 2 łyżeczki masła orzechowego, 1 łyżeczka płynnego miodu (opcjonalnie, jeśli ma być bardzo słodko)

Wykonanie:
Wszystkie owoce przygotować jak na sałatkę – obrać ze skórki (brzoskwini nie obierałam), jeśli trzeba – umyć, osuszyć, pokroić na mniejsze kawałki, rozłożyć na talerzu albo wrzucić do miseczki. Przygotować sos. W rondelku umieścić jogurt lub śmietankę, masło orzechowe, miód. Trzymać na małym ogniu, często mieszając – bardzo szybko gęstnieje. Gdy składniki się połączą i sos będzie miał gładką konsystencję, polać sałatkę.

Życzę wam smacznego!

Ewa

5